Google+

Δευτέρα 7 Νοεμβρίου 2016

Σμόλικας 2.637μ. από Βαθύλακκο

Μια απομονωμένη και άγρια διαδρομή. Χωρίς πολύ σαφές μονοπάτι, αλλά προφανής, θα σας περάσει από υπέροχα τοπία πριν ανεβείτε στη κορυφογραμμή και από εκεί εύκολα στην κορφή. Πρόκειται για μια παρθένα περιοχή που καταλήγει στο χωριό Αγία Παρασκευή (Κεράσοβο) ενός πολύ όμορφου χωριού, χτισμένο στα 960 μέτρα που έχει διατηρήσει τον πληθυσμό του, πράγμα πολύ σπάνιο για τη περιοχή της Πίνδου.
Ξεκινάμε από την Αγία Παρασκευή και τρία χιλιόμετρα πιο πάνω, στο δρόμο για Φούρκα-Σαμαρίνα δεξιά απο την γέφυρα του Ελληνικού ρέματος συναντάμε νεροτριβή με παγκάκια. Από εδώ ξεκινά το περπάτημα για τον Βαθύλακκο. Υπάρχει και σχετική πινακίδα. Ακολουθούμε το μονοπάτι έχοντας το ρέμα στα αριστερά μας. Μετά από λίγο περνάμε ξύλινο γεφυράκι. Εδώ πρέπει να προσέξουμε και να μην συνεχίσουμε ευθεία γιατί θα περιπλανιόμαστε άσκοπα στα δάση του Σμόλικα. Μόλις λοιπόν περάσουμε το γεφυράκι φεύγουμε αμέσως δεξιά σε ευκρινές μονοπάτι με κίτρινη σήμανση.Π ελώρια ρόμπολα υψώνονται πάνω από τα κεφάλια μας, νερά τρέχουν παντού, έχεις την εντύπωση πως είσαι κάποιο εθνικό πάρκο της Αμερικής. Πραγματικά εντυπωσιακό μέρος! Ακολουθούμε το μονοπάτι έχοντας το Βαθύρεμα στα δεξιά μας.Μετά από λίγο το περνάμε απέναντι και συνεχίζουμε ξανά στο μονοπάτι. Τα δέντρα αρχίζουν να αραιώνουν σιγά σιγά ενώ αυτά που είναι πλαγιασμένα έχουν χτυπηθεί απο χιονοστιβάδες.Η καλύτερη εποχή για μια ανάβαση στο Σμόλικα απο τη ρεματιά του Βαθύλακκου είναι από τις 15 Απριλίου και μετά. Ακολουθώντας την κοίτη του Βαθύλακκου γρήγορα βγαίνουμε στο πρώτο πλατό έχοντας αριστερά μας τα λούκια που οδηγούν στα οροπέδια της Μόσιας. Αμέσως μετά βγαίνουμε και στο δεύτερο πλατό,εδώ έχουμε οπτική επαφή με την υψηλότερη κορυφή του Σμόλικα. Εδώ έχουμε 2 εναλλακτικές. Η πρώτη είναι να ανέβουμε το λούκι αριστερά μας και να βγούμε στα οροπέδια της Μόσιας και κατόπιν να πιάσουμε την κόψη που οδηγεί στην κορυφή, η δεύτερη είναι να ανέβουμε το λούκι αριστερά από την κορυφή το οποίο ουσιαστικά μας βγάζει λίγο κάτω απο τα 2.637μ. Εμείς κάναμε την πρώτη διαδρομή η οποία είναι πιο μεγάλη και πιο εντυπωσιακή. Στην κορυφή φτάσαμε μετά από 6 ώρες. Κατόπιν κατηφορίσαμε προς τη δρακολίμνη η οποία ήταν παγωμένη και στη συνέχεια πιάσαμε το κανονικό μονοπάτι που οδηγεί στην Αγία Παρασκευή.Αφού καταλήξαμε στο χωριό φύγαμε για Σαμαρίνα όπου διανυκτερεύσαμε εκεί σε σκηνές και φάγαμε κοντοσούβλια στην ταβέρνα του Ζήση Παρλίτση! Ημ/νία: 2/5/2015