Google+

Πέμπτη 3 Νοεμβρίου 2016

Άγιος Παύλος 1.770μ.-(Γρανίτης), Φαλακρό, Δράμα

Ο ορεινός όγκος του Αγίου Παύλου (1770 μ.) βρίσκεται στα δυτικά του Φαλακρού όρους ανάμεσα στην εθνική οδό Δράμας - Νευροκοπίου, το οροπέδιο του Νευροκοπίου και τις πηγές του Αγγίτη. Ανήκει στο ορεινό συγκρότημα του Φαλακρού, παρά το γεγονός ότι είναι αρκετά ξεκομμένο από αυτό και μακριά από τις ψηλότερες κορυφές του.
Η ανάβαση ξεκινάει έξω από το χωριό Γρανίτης μπροστά από τις παιδικές κατασκηνώσεις της Μητρόπολης στο δρόμο για το Νευροκόπι. Στο σημείο αυτό υπάρχει χωματόδρομος με πινακίδα που δείχνει την πορεία προς την κορυφή. Ακολουθούμε τον δρόμο για 15 λεπτά που μας οδηγεί στο παλιό εγκαταλελειμμένο φθισιατρείο και στο σημείο που ο δρόμος κάνει μια μικρή δεξιά φουρκέτα τον αφήνουμε και συνεχίζουμε ίσια στο δάσος προσέχονταςτα ξεθωριασμένα σημάδια που υπάρχουν στα δένδρα και στους βράχους.
Συνεχίζουμε μέσα σε πυκνό δάσος οξιάς και το καλογραμμένο ανηφορικόμονοπάτι μας ανεβάζει στα 1030 μ. απ όπου ξεκινάει μια τεράστια τραβέρσα στη δασωμένη πλαγιά του
βουνού. Για την επόμενη μία ώρα που θα περπατήσουμε, πάντα σε καλογραμμένο μονοπάτι, θα κερδίσουμε μόνο 150 μέτρα σε ύψος. Στο τέλος της τραβέρσας το μονοπάτι αρχίζει να ανηφορίζει και πάλι και γρήγορα μας οδηγεί στα πρώτα ξέφωτα. Διασχίζοντας τα ξέφωτα και τα λιβάδια φτάνουμε σε μικρή ράχη που την ακολουθούμε με νότια κατεύθυνση και ξαναμπαίνουμε σε δάσος με οξιές που βρίσκετε στη πλαγιά αριστερά μας. Τραβερσάρουμε την πλαγιά και καταλήγουμε σε χαρακτηριστικό διάσελο στην κορυφογραμμή του βουνού στα 1380μ. Από εδώ ακολουθούμε την κορυφογραμμή του βουνού με δυτική κατεύθυνση όπου μετά από επίπονη ανάβαση καταλήγουμε σε στενή ράχη και στην συνέχεια στην κορυφή του βουνού στα 1770 μέτρα με το ομώνυμο εκκλησάκι.